1. Alla priser på hemsidan är inklusive moms
2. Ordererkännande
Permia skickar ett ordererkännande till er som kund för att det ska bli enklare att se vad som vi kommit överens om. Det är viktigt att ni som kund kontrollerar att uppgifter som till exempel adress, valda produkter och antal är rätt. Efter accepterande av detta kontrollerar Permia tillgång och leveranstid. I de fall erbjuden produkt inte längre finns att tillgå, har ett förändrat pris eller längre leveranstid kommer Permia att återkomma för att uppdatera uppgifterna på den eller de produkterna. Det är viktigt att ni som kund svarar hur ni avser göra angående eventuella avvikelser för att inte fördröja hanteringen på er order.
3. Ångerrätt vid distansköp av möbelpaket, leverans och montering.
Ångerrätt 14 dagar gäller från den dagen efter konsumenten mottagit varan. Distansavtalslagen innehåller dock ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Permia Inredningar uppmärksammar härmed kunden att enligt Distansförsäljning gäller inte ångerrätt om avtalet avser: “En vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel”. Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål eller om kunden beställt möbler såsom soffor, fåtöljer, hallmoduler och våningssängar med personligt gjorda tygval, betsfärger och/eller mått. Samt produkter som är monterade.
Är ni osäkra på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi er kontakta vår kundtjänst.
Det är konsumenten som ska stå för returfrakten om du ångrar ditt köp. Är det däremot fel på varan (en reklamation) är det vi som ska stå för returfrakt och skicka/ersätta med lika eller motsvarande produkt.
4. Reklamation
Om produkten är felaktig, trasig och en produkt behöver bytas görs detta mot en produkt av motsvarande modell. Om en viss produkt inte längre finns tillgänglig hos har du istället rätt till återbetalning.
Om produkten av någon annan anledning inte motsvarar dina förväntningar, ska du självklart meddela det till vår kundtjänst. Observera att nyans på kulörer och mönster på din skärm inte alltid överensstämmer med verkligheten p g a olika skärminställningar mm. Kontakta oss gärna så skickar vi fysiska tyg- och färgprover innan du lägger en order. Kom ihåg att trä är ett levande material vilket innebär att ådringar, färgskiftningar och nyansskillnader på produkter kan förekomma.
5. Leverans
Leverans sker normalt inom de leveranstider som anges i anslutning till den produkt som din beställning avser. De leveranstider som anges är en uppskattning från Permia. Avvikelser från angiven leveranstid kan förekomma.
6. Kunduppgifter
De uppgifter ni lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Vi använder informationen för att kunna handlägga din order. Din e-postadress används i första hand för att sända offert- och orderbekräftelsen till er och om vi behöver kontakta er. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har ni rätt att få den information som vi har registrerat om er och om ni anser den vara felaktig eller irrelevant kan ni begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall oss på kundtjänst.
Den e-postadress och mobilnummer ni uppger till oss kommer att användas av Permia Inredningar för att kontakta er vid leverans eller frågor angående exempelvis montering.
7. Felskrivningar
Permia Inredningar reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen, annonser i tryck eller sociala medier, eller felskrivningar i möbel- och inredningsförslag, samt offert eller order.
8. Force Majeure
För omständigheter som är bortom Permia Inredningars kontroll ansvarar inte Permia i något avseende. Som sådana omständigheter räknas statlig intervention, ny/ändrad lagstiftning, krig, bränder, översvämningar, avbrott i arbete, förbud, restriktioner, sabotage, dåliga transport- och väderförhållanden, utebliven leverans från leverantörer.